gullendeut.reismee.nl

Klutje

Klutje.
Vandaag vele klutjes genomen op onze ebikes, hier in en rondom Verdun. Vandaag is Manuela jarig, 52 jaarringen, dus als verrassing alle slagvelden af op de fiets, nou we hebben genoten, vele stuk geschoten dorpen, hele grote begraafplaatsen en slagvelden met bomkraters, wat wil je nog meer. De dag begon met een kus, we werden wakker geschut door de kalktrein naast de camping, de laatste dag van de vakantie, poepie, gefeliciteerd, ze je ff koffie? Nel zit met dikke ogen voor de caravandeur, ze kan zelf niet bij de deurklink, deur gaat open en doet een drukje bij de buren, beetje dun dus even laten liggen. De boulangieresse komt het brood brengen in haar BMW X5, 1 brood de stok en een krwassant.
Ik was af en maak de fietsen klaar, de zon komt door, poepie komt uit de caravan intlang, helemaal opgemaakt en in de zalf, we gaan fietsen poepie...... na wat aanpassingen vertrekken we voor de tocht van 82km, na 32 km bergafwaarts komt er eindelijk een lach op haar gezicht, wind in de haren, jurkje klappert, toeterende werklui, kadootje en uit eten en het verschiet, ze geniet. Bij de eerste grafheuvel wordt ze stiller, 50.000 kruisjes, 500m bergop een kapot geschoten dorp, we worden er beiden heeeel stil van, na 600.000 kruisjes en 7 kapot geschoten dorpen en 23km stijgen gaan we even pauze nemen. Wat een mafkezen waren en zijn er toch op deze wereld. Wij met onze MAVO en ALO snappen er niks van, ja dat het om geld gaat en zieke geesten, dat dan weer wel. We doen een pik de nik en maken de lingerie fotosessie af die we eergisteren zouden doen. We komen weer wat bij en dalen af naar Verdun, nog steeds zon, haar lach komt weer terug. De juwelierswinkel is helaas dicht dus het wordt Ris in IJmuiden, uit eten wordt gamba's uit de vriezer, want die heeft open gestaan, tja weggooien is zonde. Onderweg trouwens een Renault Clio zien staan in de brandende zon met een oude dame op de bijrijdersstoel, raampjes dicht, mondje open, rood/wit lintje eromheen.
Zo weer inpakken, tis alweer voorbij, een week is niks, een maand te weinig, een jaar te snel, een leven???
Made

Vrouwtje

Dank schat, kheb van je genoten. Twas een prachtige dag en nog niet voorbij. Xxx hou van jou

Henk/ Ria

Hartelijk gefeliciteerd Manuela, Ja voor iets leuks zit je in de verkeerde hoek. Het is wel droevig gezicht.
Maar wel de werkelijkheid. Goede reis terug. Gr.

Kees

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag Manuela en voor samen een goede reis terug naar huis ?

Sjaak

Hieperdepiephoera.
GEFELICITEERD

Arend / els

Manuela van harte !! Dat is een bijzondere manier om je verjaardag te vieren.!Dat komt bij: gelukkig hebben we de foto,s nog!!!
Fijne terugreis en op naar de volgende Reismee. En laat ons niet zolang wachten

Ger

Ton en Manuela nogmaals gefeliciteerd vakanties zijn altijd tesnel voorbij maar de herinneringen blijven, leuk dat we mochten mee genieten goedemorgen en veilige reis terug

Petry

Twas weer genieten van je reisverhalen. Goede terugreis doe voorzichtig.
Dikke knuffel