gullendeut.reismee.nl

Kinderbadje

Kinderbadje,
We zijn in de Dordogne, onderweg naar Spanje, gisteren en vandaag heerlijke tapas gegeten op een terras aan de snelstromende Dordogne, in het plaatsje Benyac, net naast de camping, de tapasman is Spaans en zijn familie ook, de hond (labradoodl) ook, Nel begrijpt hem niet als hij zich van zijn beste kant laat zien, de tapasman knetst met duim en wijsvinger het rode torentje terug in zijn velletje, met zijn pink wijst hij zijn beste geitenschimmelkaas aan op ons leistenen bordje (Action €1.39), we genieten, Nel teast de doodl door stiekum uit zijn kinderbadje te drinken. Eerder vandaag in Salat geweest om het marktje te doen, rustig fietsend door de heuvels, in alle rust, bergje, colletje, heuveltje, ebike, wie maakt je wat, we gaan vol batterij weg, colletje 2 en we hebben nog halve batt, nog 8km, makkie, in Salat zetten we onze bijzondere fietsen goed op slot tussen de Stella's, Gazelles en Batavussen, al die andere fietsen hebben steeds dezelfde bagagedragertassen en soms dezelfde helmpjes, dat is dan een beetje gek vinden wij. De markt is groot, heeeeeel groot, en druk, heeeeeel druk, het stadje is erg mooi, kleine straatjes en doorgangetjes, muren, kerkjes, schietgaten, kasteeltjes en kinderbadjes, elke hond heeft hier zijn eigen badje, ook bij de kraampjes staan de mensen in een kinderbadje (action €3.49), Nel slobbert uit elk badje zoals wij een proeverijtje doen, bij een doberman blijft ze staan en knipoogt, de doberman knipoogt terug, voorzichtig stapt ze over de rand en in 1 beweging ligt ze op haar rug in de teasstand, de doberman gaat boven haar staan, een grote schaduw daalt over Nel heen, Mike, zo heet de doberman, pist Nel met een harde straal door het badje heen, Nel springt het badje uit en rent naar het volgende badje van een zwarte keeshond, duikt er in en loopt onder water via de rand 4 rondjes, de golfslag doet de keeshond duizelen, de vrouw van de keeshond, Cloudia, kees genaamd Marcel, doet boes too boes, (mond tot mond), de keeshond redt het weer net jammergenoeg. We kopen van Cloudia een pak kwalitijdsrose van 10l, normaal €42,- nu met Nel erbij€15,50 en stappen op de ebikes terug naar de tapasbar van onze spaanse vrind, een beetje thuiskomen, we redden het net, nog 2%, fiets op de standaard en Nel int kinderbadje, 2 van de beste rosé en een plank de tapas, gracias zegt Gulio en komt terug met een fles rosé met grote uitstulping op de bodem, doekje om de hals, hand boven het schaambeen, heerlijk, via de zijdeur van de gezellige container zie ik een meisje oversteken naar de Vival (Spar), steekt later weer over met een rieten mandje vol lekkernijen, zoiets als je geeft voor iemand die jarig is, als de rosé op is en we wat naar Nel kijken in het kinderbadje komt Gulio vragen of alles naar wens is, nou nee, dos rosé porfavor toch? Zelfde doekje, zelfde schaambeenhouding, geen uitstulping onder de fles. De tapas doen ons weer geloven dat we in Spanje zijn, heerlijk zoals ze dit lokaal inkopen..
Trouwens bijna vergeten, op het terras in Salat een wijntje gedronken met de bondscoach van herenvoetbal van Frankrijk, Didier Deschamps, heel gezellig en open gesprek over Jerrel Floyd Hasselbaink gehad. Nu zitten we aan het zwembad, na 24 baantjes liggen we op een bedje en kijken naar een Franse dame met iets te ruim badpakje in het kinderbadje, we schatten haar leeftijd, op het water drijft een diertje, een heel klein diertje, Franse dame probeert diertje te redden uit kinderbadje, met duim en wijsvinger gaat niet, te dik en alleen geschikt om rode torentjes terug in velletjes te krijgen, met de bovenkant van haar hand probeert ze een soort zandbank onder het kleine diertje te krijgen en jahoor dat lukt, trots om zich heen kijkend doet ze een stap naar de rand van het kinderbadje, bijna is het kleine diertje terug op het vaste land, ineens komen er aan alle kanten van het kinderbadje waterstralen de muur uit, het kleine beestje wordt van haar hand gespoten en verdwijnt via een klep naar de catacomben onder het zwembad, even kijken we elkaar aan en denken pfrrtt te horen. De Franse dame staat nog in trance in het kinderbadje, waterstralen uit de muur masseren haar rug, haar ogen zijn gesloten, heel zachtjes laat ze de stralen haar lichaam bespuwen, heupwiegend, armpjes langs het lichaam, komt ze in een andere wereld, de sterke straal van de middelste spuit, vult haar badpakje, ze gaat liggen in 25cm water, haar rug kromt zich... De Franse dame komt achteraf uit het dorp en heeft een gebiedsverbod en juist als ik een keer aan een zwembad zit met mooi weer met mijn liefde verdwijnt er een heel klein beestje, dat zou in een kinderbadje niet gebeurt zijn.
Made

Ger

Als ik je mooie leuke verhaaltje lees hebben jullie het heel erg naar 't zin,ga door zo laat ons meegenieten van jullie vakantie groetjes

Kees

Heerlijk die mooie hersenspinsels zo op de late avond vlak voor het slapen gaan -;)

Petry

???

Henk/ Ria

Het lijkt wel of Nel een spannende vakantie heeft en jullie meeneemt.
Maar een heel leuk verhaal hoor.
Gr.

Tim deut

Echt lekker weg.. ik ben benieuwd hoe de vrouw in badpak er uit ziet.