gullendeut.reismee.nl

verkassen

Deze ochtend vertrokken , weg van de kust, de zon schijnt en het zou storten van de regen, na de nieuwe accu in de auto hebben we weer contact met de telefoon, dus radio Utrecht op. Maggie MC Neal "terug naar de kust"
We gaan richting de Dordogne, daar schijnt de zon te schijnen, binnendoor, zonder tolweg dit keer, heerlijk met een caravan, heerlijk zon, heerlijk wijnranken, iets te vroeg voor zonnebloemen, iets te laat voor koolzaad, veel rotondes en whooptiedoos.
Toen we deze ochtend de pootjes indraaiden stond de buurvrouw weer met koptelefoon op, haar cigarettenrook de heg in te blazen, ze is Amerikaans en staat veel voor die heg, de buurman zit aan een campingtafeltje met koptelefoon en speelt de hele dag een soort pim pam pet, hij is Duits, hun hond, kruising labrador/riesenschnoutzer ligt aan een lange lijn een beetje voor zich uit te staren, hij weet nog niet wat hij is. Elke dag hebben we geprobeerd om wat contact te maken, maar op elke vriendelijke vraag, bv hoe heet de hond? houdt uw man van kinderspelletjes? Heeft u een hekel aan heggemussen? nooit een reactie, zij gaat wel eens naar een andere heg, hij gaat wel eens aan de andere kant van het tafeltje zitten, de hond kijkt wel eens naar Nel. Toen we wegreden heb ik per ongeluk met de mover van de caravan de halsband van de buurhond geraakt, ik dacht nog, wat komt hij lief dichterbij.. toen ik de hond uit zijn benarde positie had verwijderd zag ik op zijn kleine rugzakje staan dat hij een blinde blinde geleidehond was, niet aanraken, geen snoepje geven. Nu dus in de Dordogne, onderweg nog even een drukje gedaan op ons caravantoiletje, een tip, zorg dat er water in het reservoir zit en een beetje groen spul voor de eerste stukjes. We zitten voor ons hutje tussen de Engelsen, Nel is favoriet, we schuiven haar steeds dichter bij het pad en leggen er een schoteltje naast. Aan de overkant staat een Pegasus ALU Tech Bodyshell GT65, een Hybride Caravan met zonnecollectors en schuifbare warmtepomp, gisteren heeft de camping zonder stroom gezeten omdat ze teveel terug gaven. Links naast ons staat een Unicorn Country FGO voor de deur staan 2 stenen beelden van een hond, ervoor een waterbak en een knuffel. Rechts van ons staat een Delamare Verona H6 V met sidebars en SIPS, onder de luifel ligt een dame met dunne beentjes onder een strandhandoek, er naast een behaarde man met schimmelnagels, zijn mondhoeken zijn rood, de hond, een soort naaktcavia met harige oortjes knabbelt of likt aan de man of de vrouw, we besluiten om morgen de situatie verder te bekijken. Net even Spaanse tapas gegeten, toch een beetje ons doel berijkt.
Made

Ger

Zo te lezen hebben jullie een heel fijne vakantie zien veel verschillende mensen en dieren. genieten jullie maar en blijf je verhalen schrijven gr.ger

Els-kleijn@ Hotmail.com

Hoe kom je erop!
Het is wel gaaf hoor om s, morgens vroeg al in een deuk te liggen.

Henk/ Ria

Goed verhaal kunnen nog eens lachen.
Hier koelt het eindelijk een beetje af.
Veel plezier. Groetjes

Tim deut

Nou nou het gaat wel weer kriebelen wij hebben spontaan een plekje Aan de La semois geboekt.