gullendeut.reismee.nl

Pindakaas

Geen pindakaas?
Nel is mee...
Nel houdt niet van onweer....
Nel mag niet op het strand...
Nel is hooggevoelig...
Nel vindt kinderen die gillen stom...
Hier in Saint George de Didonne verkopen ze geen pindakaas, ze hebben wel een naaktstrand.
Het dondert en het bliksemt elke avond ( hond in bed is niet leuk).
Nel wil graag in zee, bordjes kan ze niet lezen, of ze zijn gestolen, kwallen likken vindt ze heeeerlijk.
Nel hoort en ziet alles na haar operatie, ze voelt zich meer een man, grote honden geen probleem, katten blijf uit mijn buurt, ze pist tegen elke boom of struik met linker of rechter poot omhoog.
Er zijn voor het eerst kinderen op de camping (we boeken net 1 nachtje bij om het oesterfeest mee te maken), jank kinderen, Nederlandse kinderen, Dasia, bagagekar, oma mee....ik wil puppie aaien, ik eerst, nee ik eerst, pappa slaat de eerste haring in de grond, Nel laat 1 hoektand zien, mama in groen gewaad loopt met plattegrond en ander jank kind richting chemisch toilet, Oma zegt ook zo'n hond gehad te hebben, maar toen haar man overleden was ging het snel achteruit met haar boefje, ze kwamen om hem uit te strooien in de monding van de Gironde, maar waren de urn vergeten langs de ring rond Parijs, gelukkig wilde haar man altijd al eens de IJffeltoren zien dus zijn ze niet terug gereden. Boefje kon niet zwemmen dus uitstrooien in de Gironde is niet de goede optie.
Nel is net geopereerd voor €900,- kostte nieuw €350,-, aan oma aangeboden voor €1000,- maar nee, zoon zegt dat ze mee is voor de kinderen en zegt dat ze haar tent nog moet opzetten. Mama komt terug zonder kind met een breede lach op haar gezicht, t shirt van de camping, geen slip.. even later komt het golfkarretje met Gabriel en huilkind met ijsje in muil aanrijden, slipt op het pad en laat kind met een armbeweging los richting Oma, lachend tutterd verdwijnt hij richting natte ruimtes.
Gisteren een stil strandje gevonden, er staat wel een bordje maar is zwart gemaakt, veel grote kwallen en veel stokjes, Nel haar staart staat niet stil, ze kijkt ons aan, nou ga maar dan, en los... daar gaat ze... kwallen likken takkies zoeken en steeds kijken naar ons, we gaan op het strandje zitten en doen ons bovengedeelte uit, na een klein uurtje horen we achter ons meer mensen komen, Nel graaft een diepe kuil, de vloedlijn nadert onze voeten, Nel haar kuil loopt vol, we gaan verkassen maar gooien nog 1 stok voor Nel richting de 2e golf, Nel rent richting zee.... wij draaien ons om..... allemaal blote Franse mensen...snel stortten wij ter aarde achter de vloedlijn, we kijken elkaar aan, wat nu? Nel komt uit de golven en kijkt met tak in haar bekkie om haar heen.. laat de tak vallen en gaat op geur terug het strand op, bij een slapende behaarde fransman staat ze even stil en herkend niks, bij een mooi geschoren koppel houdt ze stil en waagt een likje, nee klopt niet, een dame in stabiele zijligging is de volgende, een lange lik, een luide gil...wij gaan vast richting stranttrap, achter ons horen we mensen gillen en springen mensen op, boven gekomen staat Nel achter ons, kwispelend, trappelend, dat was een leuk uitje.. stokkies, paaltjes, mossels, kwallen en oesters, morgen weer???
Made

Petry

???

Hans

Mooie ode aan Nel?

Tim deut

Nel is goud waard ?

Leny

Deze vakantie zal Nel nooit meer vergeten! ???

Kees

Fijn he als je hond bent ??

Yoëlle

1 woord Geweldig

Ger

Ton weer ee pra htig verhaal

Henk/ Ria

Uit die duim van je komt wel heel veel verhalen heel leuk.
Kusjes voor Nel.

Renske

Nel verkopen?! Dat mag ècht niet!

Denz

Volgende keer de skinnies ook maar mee dan??? Top verhaal?

Dirk

Waar zouden we zijn zonder Nel