gullendeut.reismee.nl

Lippen

Iets met lippen,
We zitten nu in Veigné vlak bij Tours (F) op een camping van de HEER aan de rivier de Indre, vele compostella gangers zetten hier hun kleine tentjes op nadat ze eerst hun lippen bevochtigd hebben bij het kleine altaartje van Stella naast de compostbak van Francine, na het kwartier maken lopen ze van alle uithoeken van de camping in witte gewaden naar de rivier, ze zingen..." when we go down to the river too pray" hun doorschijnende naaktheid doet het verkeer op de brug halt houden. De eigenaar van de camping verteld moeizaam ( hij is in zijn lip gestoken) dat hij de prijzen om deze reden onder de €10,- houdt, hij geniet er elke dag van, maar ook zijn vrienden van de motorclub "alles voor Maria" komen geregeld het stoffige pad op om bij de nazit het droogtafreel te aanschouwen.
De vrouw die ons ontvangen had, komt vragen naar Nel, hoe het met haar is, als ze bukt om haar te aaien laat ze een scheetje, we kijken elkaar aan, ze schrikt en spant haar bovenbenen, we zien een klein nat plekje op de plek waar een kameel haar had geraakt met zijn teen ( ook iets met lippen). Snel vraagt ze naar de auto, of hij alweer gerepareerd is, jahoor gisteren al, we lagen nog op bed, het ochtend ritueel moest nog komen, op de deur hoorden we bonken, een Franse stem riep.....Depannage!!! Manuela gooide nog €5,- naar buiten en Nel en een poepzakje, maar het was de ANWB reparatieman, het was snel bekeken, accu defect, in de vrachtwagen mochten we een nieuwe uitzoeken, nog nooit meegemaakt, zonder slip, in de ochtend, staand op een stuckadoors krukje, uit een warm luik, een rose startaccu kiezen. Luid bellend neemt de compostellaganger geboren in Haarlem ( jan gijzenkade) afscheid, we zwaaien hem uit, zijn lippen zijn nu al droog en zijn waterzak druppelt nu al leeg. De auto doet het weer hopen we, raampjes weer schoon, olie nagekeken, morgen weer verder, naar de Dordogne dachten we. Trouwens in Belgie een heerlijk gesprek gehad met een boer met een lamme onderlip, niet te verstaan, maar zo lief, na de uitnodiging om bij hem thuis een Omer te drinken bleek zijn vrouw een lamme bovenlip te hebben.
Made test.

Tom

?? Heerlijk verhaal weer? geniet er van de komende weken! ?

Sjaak

Wanneer ga jij eens een boek schrijven. Tranen over mijn wangen.

Henk/ Ria

Het is weer en reuze leuk verhaal erg lip achtig.

Kees

Lekker hoor al die lippen ? ?

Ger

Heerlijk om te lezen je hebt wat met lippen hanglip pruillip hazenlip lipvis enz blijf zo lekker schrijven veel plezier nog

Hans

Fantastisch verhaal Ton. Helemaal in stijl. Je moet er echt wat mee gaan doen. Na je pensionering, dat dan weer wel.

Petry

Echt hé. Wat een verhaal weer.
Ik hang aan je "lippen "

Denlip

Goed bezig???

Dirk

Veel plezier bekende verhalen.

Tim Deut

Wat een avontuur, Wij kijken uit naar het volgende verhaaltje! Proost

Els_kleijn@hotmail.com

Ton ik denk dat mijn reactie niet is aangekomen
Maar aub sla me niet over. Ik geloof dat ik je grootste fan ben. We genieten er zo van en hangen aan je “ lippen”
Zonder te vissen kan jij het ook schrijven. Een columnist waardig!!!!