gullendeut.reismee.nl

Zeebrapad

De trap naar boven is vrij, bramenstruiken overwoekeren het pad, samen met de gastheer van de gastheer zwoegen we naar boven, zweet,bloed, mannenlucht..... we komen uit bij een vervallen terras, sneeuwschep zegt ons dat het hier kan spoken, afdalend stap voor stap dalen we gebukt af, bezweet en strak, vanuit het schoolgebouw worden we gade geslagen door een blonde naschoolse opvangjuf, onder onze oksels door zien we dat ze af en toe houvast moet houden tegen het klimrek, het zweet breekt haar uit, als we verder afdalen horen we auto's stoppen, vrouwen smoezen, het laatste stukje doen we met ontblood bovenlichaam, René en ik....

Net met allemaal door Stolberg gelopen in de avond, vakwerk hoor, echt supermooi, Ullie zit een bergje verder.

René zit hier vaak in het huisje van Martin en Frank, wij komen op visite, gastvrij, reestoofpot in Warsteiner, aardappelpuree van de sligro.

De Harz, stoomtrein, v100, railbus, Brockenberg, drei Annen hohne, hotel Das Krauterhof geweldige gesprekken.

Toen we naar de Harz reden zaten Manuela en ik op de achterbank van de Yeti, de kinderen reden voor het eerst boven de 160km/u, ze kunnen het gewoon, ze tikken de 180 aan, Nel de hond hangt in elke bocht mee om haar misselijkheid weg te boeren. Tom ramt de Yeti door Blankenburg, bij het zeebrapad komt een dame met rolkar vol boodschappen voor de Yeti staan, ze lacht vriendelijk en doet de eerste stap naar de witte streep, als ze naar het zwarte gedeelte stapt begint ze te zwaaien, Tom twijfelt, gas er op of uitkijken, hij houdt in, Nel komt van de hoedenplank in 1 tel naar het dashboardkastje, de dame is dankbaar en doet een klein dansje op de 3e streep, ze kijkt Tom haast verliefd in de ogen, haar blonde haar met paarse accenten dansen over de rotonde, het moment van nekdraaien naar het afslaande verkeer vergeet ze even, de betonwagen trok net op naar ramkoers, in de achterruit zagen we de trekkar de berm inschieten, pure chocola, inlegkruisjes en wattenstaafjes vullen de middenberm, we denken nog even aan haar, heel even, niet te lang, we moeten door, door naar Stolberg, Stolberg in de Harz, Stolberg, nog nooit geweest, Stolberg met René, Manuela, Tom, Yoelle en ik, ff uit het niets ff leuk, ff gezellig, maar nu al na 4u onvergetelijk.

Made

Leny

Jeetje, de avonturen blijven maar doorgaan, nu weer in Duitsland ??. Enjoy and have fun. Groetjes

Henk/ Ria

Jullie maken veel mee hé.

Kees

Hahaha de 2 musketiers tussen de bramen ?

Tom

Geweldige reis.. was veel te kort.. maar genoten. Blankenburg blijft in herinnering..