gullendeut.reismee.nl

In godsnaam wat doen jullie hier?

Peter en Dennis hebben net even de boot afgetankt, dat is klaar, boot is schoon en ligt stormvast, je zal het niet geloven, ik kwam aan met Manuela een week terug en er was veel wind, de buurmannen komen en de wind valt weg, nu brengen we ze weer naar het vliegveld in Hasvik morgenochtend en de wind trekt weer flink aan, ongelooflijk, 8 dagen geen wind, geen regen en geen vis, Peter en Dennis zijn nog even langs de plaatselijke kroeg gelopen, daar kwamen ze de ex van Tore tegen, Hërtø, Tore de huisjesmelker die nu in Hammerfest woont, de ex is gek van Nederlanders, zulke leuke mensen, ze houdt de buurmannen zo lang mogelijk aan de praat. Leuk dat jullie hier zijn maar om te vissen de slechtste tijd, de vissen zijn naar de Barentszee en komen in Januari en Februari weer terug, dan moeten jullie komen...... jullie mogen ook blijven tot einde Februari zegt Hértø, mijn vriendin Nugge en ik runnen de plaatslijke kroeg en B&B, vanaf nu wordt het heel stil en kunnen we een paar rijpe mannen wel gebruiken, het blijft vaak hele dagen donker en onze vochthuishouding raakt dan altijd in de war. Achter me hoor ik zuigen, de vispakken met geur en al worden gevacumeerd, de overgebleven pilkers en shads zijn schoon, 2 hengels minder gaan mee terug (sorry Tim, gebroken op dezelfde plek als de andere 3). Vandaag heel vroeg op om het laatste hoge water mee te maken, 5 uur op het water 2 Zeewolven, 1 gul, 42 Lommen, wel weer hele mooie foto's?. De houtkachel staat aan, we zijn moe, kaasplankje gaat moeizaam, geen port. Achter me is nu onrust, Peter zijn zak bolt weer op, harder zuigen gaat niet, zak wil niet sluiten, de kamer vult zich weer met vislucht. Ik ga ff vis ompakken, zo terug.....Zo de vis is ingevroren en klaar om ingepakt te worden. Dennis staat in de keuken in te checken/koken/appen, Peter heeft ingetjeckt via Velsen-Zuid en gaat zich scheren, Manuela heeft onrustige benen en doet de vangstregistratie, zo komt Ajax op tv, dussss. Morgen om 8.30u vliegen ze dan gaan wij terug naar het huisje om op te ruimen en in te pakken op ons gemak zoals we de week ook begonnen zijn. Dan begint de lange weg terug, 3200km uit stilstand. Er wordt aangebeld moment.....Nugge stond voor de deur, of ze Ajax mag kijken met Peter en Dennis, ze vinden het prima, ze heeft een portje mee, Manuela en ik gaan het dorp in, er is in het kerkje een bijeenkomst voor oudere jongeren, thema deze avond voor de donkere dagen: houtbewerken/poppendokter, fietsenmaker/mandenvlechter. Achter in de kerk zit Hërtø, ze houdt ook niet van voetbal maar wil wel de winter door met een man, keuzes, keuzes. Uit de haven klinkt hard geschreeuw, ik wistut, ikwistut, 1-0...

Made

Reacties

Reacties

Henk/ Ria

De mannen hadden de wind hier gelaten. ( goed toch )
jammer dat de tijd is om.
Goede vlucht terug.

Els

Ik had wel de Port, maar niet het kaasplankje!
Maar ik moet toch wel zeggen dat ik uitermate genoten heb
van de verhalen. Ben heel blij dat we in de “club” zijn. Hoe lang moeten we weer wachten?
Bedankt hoor!

Dirk

Helaas weinig vis, kan aan de samenstelling van het team te maken hebben haha. Wel weer een mooie ervaring om op terug te kijken. Goede reis terug.

Renske

Hadden ze in de plaatselijke kroeg ook geen port?
Jullie hebben je best gedaan.
Kom nu maar weer ‘es naar huis..

Vrouwtje

Dank Deut, voor je geduld met de computer, die niet altijd mee werkte. Dank voor de verhalen waar ik onderdeel van heb mogen zijn. ?

Leny

Is elke weer een plezier om je verhaal te lezen Ton, super bedankt, zo kunnen we toch een beetje jullie belevenissen volgen. De buurmannen goede vluchten naar huis terug en jullie nog even goed uitrusten voor de reis die jullie nog gaan maken. Denk aan jullie ?

Ger

Al met al toch wel een geslaagde visvakantie geweest al waren niet alle vis welkom zou zeggen goede en veilige reis terug

Dennis

Ik had wel zin in Nugge, haha ??

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!