gullendeut.reismee.nl

Stekkenkaart

Gisteravond hebben ze gerummicubt, ik was gevlucht, onder het spel werden de eerste 2 dagen doorgenomen, we zijn op Soroya, het visparadijs, we blijven het herhalen, we hebben nog nooit zo weinig gevangen tot nu toe, ongelooflijk, vandaag 1 Heilbot van 75cm, 1 Koolvis 76cm, 1 Schelvis 59cm en dagelijks ongeveer 6 Lommen en we zijn de hele dag op het water geweest, van 07.00u tot 17.00u, rode koppen van de zon, dat wel, nog steeds heel weinig wind, geen regen, geen sneeuw, dat dan weer wel, we hebben een stekkenkaart nodig, op de navigatie staan 8 waypoints, we zijn ze allemaal afgeweest, we hebben zelf waypoints toegevoegd waar we 1 vis vingen in de loop van deze 3 dagen, "het kutje van Manuela" , " roodbaars Dennis" , "Heil Peter" , en "Gullendeut" , alleen het "kutje van Manuela" geeft elke dag 1 vis. Manuela belt de eigenaar,Tore,van het huis ivm hoe/waar tanken we de boot en de vraag waarom het huisje niet schoon was, ze sluit zich op in Dennis zijn kamer, het duurt ongeveer 20min, als ze de huiskamer binnenkomt zegt ze; zo hij heeft zijn excuses aangeboden, het blijkt dat hij in Hammerfest woont en het huisschoonmaken laat hij aan over aan de vrouw van Sven, Britte, de boot is Sven zijn ding, jerrycans liggen onder de vloer in de boot zei hij, (we hebben net een nieuwe gekocht)....Manuela had foto's gestuurd van het huis, dat vond hij niet leuk om te zien, daarom geeft hij ons €200,- korting op de boot, netjes. Dennis staat nu buiten de kip op de bbq te doen, Manuela kookt rijst voor de Nassi, Peter dekt de tafel. Deze avond gaan we de heuvels in, de rendieren zijn bronstig, de dorpelingen van Breivik hebben ons uitgenodigd om het schouwspel te zien, het dorpsplein loopt al aardig vol zien we vanaf ons huis op de heuvel, de meeste mensen lopen in camouflage kleding en hebben kleine fakkeltjes in hun handen, ze zijn vroeg, wij moeten nog eten, we zien de stoet langzaam op gang komen, Anders, de organisator, loopt helemaal voor op, de kinderen lopen met gebogen hoofd daar achter, electrische rolstoelen met rupsbandjes helemaal achteraan, we moeten opschieten, de nassie is heerlijk, door het grote raam zien we de lange rij lichtjes de heuvels in verdwijnen, we komen later wel met de auto.

Trouwens de stekkenkaart was niet de goede kaart, hij was ingekleurd door de zoon en dochter van Tore

Het wordt een latertje, we gaan

Made

Ger

Weer een prachtig verhaal en over de vis die nu weinig gevangen wordt dat komt meestal aan het einde wel goed even een putje vinden net als in Hamlandsvika de voor laatste dag takelen dus geniete jullie en alles komt goed,fijne avond nog en succes morgen

Tim deut

Hou het hoofd koel, even volhouden. Toch een mooie heilbot. Niet per ongeluk die nieuwe gasleiding stuk trekken met je pilker

Henk/ Ria

Weer een goed verhaal.
Jullie hebben toch wat vis gevangen ( zij het met moeite )
Als het maar gezellig is en mooi weer.

Els

In ieder geval levert het weer een super verhaal op. Wij hebben niets te klagen!!