gullendeut.reismee.nl

Finnmaid

Finnmaid
Gisteren om 14.20 u ofzo vertrokken, heel vreemd, geen gejaag, tuintje nog ff netjes, huis aan kant, Nel uitleggen wat er gaat gebeuren, onderweg even langs "de Dolfijn" Yoelle dagzeggen, vis eten, dan langs moeders, huis vol en druk, langs de " Silja Europa" die we nu al gaan missen, via Groningen naar Travemünde ( ff voor de vissers.... en mede Scandinavie gangers, niet rechts af Elbetunnel, maar recht door, je krijgt daar nog vele afslagen naar Puttgarden, Flensburg enz. Aangekomen om ongeveer 22u, onderweg rustig aan gedaan en gegeten, ja idd snietsel.
Om 23.30u mochten we aan boord, maar de hutten waren nog niet schoon, bij de bar gewacht, 2 grote wijntjes €24,40, nooit verwacht... de boot is een vrachtwagen boot, echt ramvol met trailers, een paar trekkers, campers en auto's vullen de gaatjes. Om 03.15u varen we het smalle zeegat uit (electrisch) heel stil, 3 knopen, niemand merkt er wat van, eenmaal op zee gaan de motoren aan 2x 3000pk azimut, ook heel stil, strak zeetje, 21,5 knopen heerlijk, bubbels erbij, om 4.30u bedje in. Ontbijt/ brunch tussen 9.30u en 13.30u, 24 soorten vis, koud en warm, vlees, ook rendier en beer, pasta's en salades, heel relaxt allemaal, rondje buiten lopen, winkeltje in en uit, €3.50 weggegokt. Grants whisky 1lit €21.45, fles wijn €7,-. Nu even de dag doornemen voor 1 van de ramen van onze hut, wat is het toch mooi, 2 dingen tegelijk en bootjes kijken. Straks maar naar het dinerbuffet, het is niet anders.
Made

Tom

?heerlijk!

Geniet van de mooie reis??

Henk/ Ria

Het is nu al genieten voor jullie maar niet voor de knip zo te lezen.

Ger

Leuk om het verslag gelezen over de rit,mooie boot eten slapen heerlijk zo genieten jullie maar gr.ger

Renske

Vervelend zeg, dat allemaal. ? ?

Leny

Heerlijk begin van de vakantie; en nu Helsinki bekijken. Het weer ziet er prima uit op de webcams. Lekker genieten xx

Dennis

Halen jullie straks ook nog even een rendier en beer steak bij de finse buurtsuup????