gullendeut.reismee.nl

Toyota Aygo

We kunnen slapen, de dames zijn in Mallorca, nu begint onze visvakantie echt. Als we in het knusse slaapkamertje elkaar in slaap proberen te huilen horen we een licht gebrom en druppelgeluid, om de 10 min stopt het en dan gaat het weer, stomme Germanen ze zijn hun electrische reels aan het opladen zeker. De nacht is onrustig, zwetende liezen en vreemde geluiden, het is een korte nacht, het wordt niet donker, zacht snurkende Duitsers boven ons en af en toe een anale ontluchting, je gaat er toch op liggen. Voor 8u zijn we wakker, we bakken een broodje en drinken de 1e koffie, Hitra het gaat gebeuren, de boot ligt voor de deur en is snel klaar voor de ochtend sessie, Germanen varen al uit in groepen van 3, luide marsmuziek klinkt over de fjord. Als wij onze tandjes gepoetst hebben stappen we in de boot, langzaam varen we naar open water, we komen het huis tegen van 2003, de vakantie van de Renault Twingo en de hekgolfaanvaring... en de zalmkwekerij van Robbert, de Noor de elke avond even Jiskefet kwam kijken en onze drankvoorraad kleiner maakte, het is haast strak op het water, de zon dringt zig door de paar wolkjes, de Germanen liggen voor de fjord, het lijkt wel of we door de douane varen, ze kijken wel maar zeggen niks, het is een kleurijk gezelschap. Wij varen naar open zee en zoeken naar aasvis onderweg naar een onderwaterberg, aasvis zien we niet, de onderwaterberg wel, we vangen eigenlijk wel snel een mooie koolvis van 77cm bij het ophalen op 5m van de oppervlakte, daarna blijft het stil, het is zeuren, geen vis op de diepte meter, geen stootje, geen vis. Als we op een plek verderop richting de Germanen driften vangen we een leng van 78cm en 2 kleine schelvisjes, oja ook nog een Lom van ik denk 50cm, Theo vond hem heerlijk. We krijgen honger en gaan vissend terug, af en toe zien we Germanen, ze zijn ook zoekende. Als we terug komen is het 15.40u, niks gegeten en gedronken, het drukje onderdrukt, snel fileren en eten, de Germanen druppelen binnen, het houdt niet over, het is weinig allemaal, ja het lijkt veel, maar de ingewanden van de vis zitten er nog in en door de warmte zijn de vissen ook wat dikker, het fileerhok lijkt wel een Russisch convooi na een drone aanval van Oekraine en stinken...muziek willen ze niet die Germanen tijdens het fileren, zelfs Klaus Wunderlich niet. Er staan 2 mannen naast onze Aygo Toyota, de motor staat aan, de navigatie werkt, de uitlaat druppelt, de 2 mannen hebben niet kunnen slapen, onze Aygo staat bij hun slaapkamer raam, de Aygo wil niet uit....

Made

Vrouw

Zijn de Germanen op leeftijd?
Nog 5 x 24 uur. Hele dagen licht.
Kuss

Leny

Jullie hebben nog 5 dagen om de vissen te vinden. Gaat lukken ? dat weet ik zeker. Geniet van de natuur en morgen weer een nieuwe dag vol avonturen!

Wouter

Wat heerlijk om deze verhalen weer te lezen, wat heb ik dat gemist !!
Ik hoop dat jullie nog een goeie vangst hebben deze week.
Geniet ervan! En ik wacht alvast op het volgende mooie verhaal

Gr wout

Els kleijn

Ja Wouter, dat vind ik nou ook
Ik geniet hier buitensporig van!!

Deut jr

Leuk om te lezen.. Hou vol mannen! Hopelijk gaat het straks beter, misschien toch weer de ouderwetse pikkers erbij

Ger

Lees het bericht met pas de Vissermannen moeten geduld hebben een dag is genoeg om de kuipen te vullen Succes

Ria

Hoe kom je toch op die verhalen?
Smaken de vissen nog steeds héél vers ?
Het is al zo lang geleden.

Dirk

Lang geduurd maar jullie kunnen weer, veel visplezier.