gullendeut.reismee.nl

Het onderbroekje in het raamkozijn

De camping wordt doorsneden door de hoofdweg naar Kolvereid, ons huis ligt aan deze weg, enige jaren geleden hebben wij hier de Munzel zien oversteken precies ter hoogte van ons huis nu, de Munzel is in deze periode een nest aan het maken voor zijn 4 vrouwen en daarom op zoek naar 60% polyester/40% katoen en onze onderbroekjes voldoen aan deze samenstelling, dus hebben wij de slipjes in de raamkozijnen gehangen en camera's opgehangen aan de bomen tegenover onze raamkozijnen. Herman heeft de film gezien van de Munzel en wil hem nu in levende lijve zien, we hadden Herman een goede plek in het bos aangeboden, maar tegenwoordig hebben we gopro, de hele nacht zijn we zenuwachtig geweest, zelfs de batterijen voor de diepte meters waren we vergeten op te laden, morgen halen we de camera's uit de bomen in het gezelschap van de dorpsoudste van Hofles.
De dag begon zonnig, stil en met glad water dus besloten we om naar de 100m plek te gaan, we vangen grote wijting, dikke koolvis en een gote pollak, als we honger krijgen varen we het hele stuk terug naar het huis en eten in het zonnetje bruine bonen soep met worst. Als ik naar mijn slaapkamer loop om tandpasta te pakken, komt een hele sterke muskachtige lucht mij tegemoet, ik doe langzaam de deur open en zie net mijn slipje over de rand van het kozijn verdwijnen, ik gil naar de jongens maar ze zijn er niet, ik ga voorzichtig naar het raam en kijk het bos in, ik zie nog net een lange staart in het strueel verdwijnen,
Ik kijk naar de camera en zie dat er ducktape op de lens is geplakt. Ik ren naar de haven, na 12min komt ik zwaar hijgend aan, de jongens zijn volop bezig van boot te wisselen omdat de boot met huif teveel wind vangt en de pilkers niet aan de grond komen, ik probeer contact te maken met ze en het verhaal te vertellen, ze kijken amper op en als ze kijken dan met een blik van "daar heb je hem weer" maak je niet druk, we hebben camera's roept Peter, maar maar meesmuil ik, ik laat het los, sneller dan vroeger.....De middag verloopt anders, we gaan rond de brug van Oksinga op zoek naar scholen vis waar de kabeljauw evt onder aast, maar we vangen alleen kleine wijting, we gaan om de bocht naar de Lengstek van Ronald op 60m, direkt vang ik een vette Kabeljauw van 80cm en Peter een Leng van 70cm en af en toe een maatse gul, de andere boot blijft iets achter en heeft weer problemen om de bodem te vinden, de wind trekt verder aan en we gaan naar het huisje, ik fileer de zooi en hoop dat de jongens de musklucht nog ruiken als ze binnenkomen....als ik na 1,5u aankom zitten ze op de bank Tom en Jerry te kijken, Peter staat in de keuken met een schort om met een vrouwenfoto er op cous cous te maken, ik ga naar mijn slaapkamer om de tandpasta terug te zetten, mijn slipje ligt weer in het raamkozijn.....deze nacht slaap ik naakt