gullendeut.reismee.nl

De maand voor vertrek

Jaap mailt ons, hij is Berit tegengekomen bij coop biggemaster, ze was Jotun verf aan het kopen voor Ton omdat ze hoopt dat hij en Peter toch even langs komen op Hamlandsvika eigenlijk net zoals ze doen als ze hier zijn en even bij KvisterĂ˜ gaan kijken,  we zijn blij met de mail, het betekent dat ze ons mist, we kunnen geen jaar overslaan blijkt. Ik app Berit, ik geef toe dat ik haar ook mis, ik hoor haar stem overslaan, na een korte stilte verteld ze dat ze 3 uur in de auto heeft gezeten met Gudrun om in Trondheim bij de Hunkemuller nieuwe lingerie te kopen  voor het Pinksterfestival, ze had al de hoop na het bericht van Jaap dat we langs zouden komen en dat Gudrun benieuwd is naar Herman, een nieuw gezicht....Ze hadden bij de sushibar gevraagd naar Japanse balletjes omdat die zo goed waren bevallen in 2015, het jaar van Henk de Heilbotmepper, Henk had ze meegenomen voor de onrustige zit in de nieuwe boten maar Gudrun had ze toen ontdekt na het intieme moment op de platte wagen bij het Paasfestival en heeft na het inbrengen der ballen 4 dagen niet kunnen zitten, dit gevoel wil ze weer meemaken maar nu misschien met Herman. Met Pinksteren zijn we weer uitgenodigd op het dorpsplein, gevraagd is om te spreken over vogels, in 2014 heeft onze lezing over de drinkende vogels bij de drinkplaats veel indruk gemaakt, nu willen ze een lezing over etende vogels bij de voederplaats maar dit is toch anders, drinken gaat  makkelijker dan eten en drinken is belangrijker dan eten, maar niet voor vogels, vogels plassen niet. zie Baardmannetjes afl14.

Op KvisterĂ˜ kyst camping is de haven nu weer vol met boten, de eerste vissers zijn al 2 weken aan het vissen en er wordt zeeeer slecht gevangen er is geen vis in de fjord dit jaar door de blauwalg,

Made

peter