gullendeut.reismee.nl

De tijd gaat dringen

Nog 4 nachten en dan gaan we, de eerste spullen worden eindelijk van zolder gehaald, het gaat om minimaliseren, geen dozen vol met visspullen maar hengel, lijn, 2 pilkers en 2 shads. Het weer ziet er tot nu toe nog goed uit, redelijk zonnig en niet teveel wind.

Het is voor ons een onbekend gebied daar rondom het eilandje Storfosna (9kmx3km), Krakvag is bekend in de Duitse hengelsport en ook Garten is bekend voor zijn grote Leng en Heilbot, precies daar tussenin zitten wij, ook komen vissers uit Hitra om rond Storfosna te vissen, er zijn grote zandplaten en mooie dieptes. Als de windkracht laag blijft hebben we alle kans om de visgronden af te zoeken. September is ook weer wat nieuws voor ons, wel ooit een paar keer gedaan, maar vergeten of we toen wat vingen.

2 maanden geleden hebben we aan het Noordzeekanaal vissers ontmoet uit Bunschoten die altijd gingen vissen in Denemarken in Mittelfart maar ze vingen niks meer of klein, ze wilden graag eens naar Noorwegen en wij vertelden hun over Hamlandsvika, we hebben elkaar een paar keer ontmoet en ze waren enthousiast dus op dit moment zitten ze bij Berit en Ivar en ze vangen lekker vis alleen hopen we dat de wind niet zal aantrekken voor ze, maar goed ze hebben nu al meer dan in Denemarken, in ieder geval groter en ze hebben meer soorten vis.

Op Storfosna staat een groot hotel/vergadercentrum waar wereldleiders soms bij elkaar komen, "Storfosna Gods" heet het. Ik heb contact weten te maken, via een kok die ik ken (Meine Neffe), met Alessandro Porcelli een wereld kok die op Storfosna een kookvergadering heeft met de 23 beste koks van de wereld over verse/rouwe visproducten uit Noorwegen. Peter en ik mogen een dag mee (waarschijnlijk Dinsdag) op de viskotter Stine Sofie om st jacobs schelpen en zeeegels te vangen, als bijvangst Roodbaars en Leng, ook mogen wij langustine netten ophalen op een rifje boven Storfosna, zij gaan er dan mee koken en experimenteren waarvoor wij ook uitgenodigd zijn. Storfosna heeft ook zijn eigen bier dat in Trondheim gebrouwen wordt: OX Storfosna, E.C.Dahls Beta Storfosna, Ansnes Storfosna,  Zoek tegen die tijd op  google naar Storfosna Gods.... Cook it raw Storfosna (op Vimeo).... en Bold Dutch Kveite Storfosna.

We hebben op Storfosna ook een eigen huis met sauna/whirlpool/hottub en verder van alle gemakken voorzien maar of wij daar vaak zijn dat is maar de vraag. De boot is een aluminnium Kvaerno 28 voet 3x 115pk Yamaha met stuurhuis en kaartplotter/fishfinder de boot heeft auto gps en de visgronden zijn voor geprogrammeerd.

Het wordt een zware week.... Made

Ger

Ton en Peter kan niet wachten op de éerste berichten over de vangst enz

Leny

Bofkonten zijn jullie, weerbericht is prima, heldere hemel, dus wie weet zien jullie vanuit de hot tub het noorderlicht! Ik durf daar beste een wedje op te zetten 😘

Dirk

Als ik dit allemaal lees komt er weinig vis mee terug . Veel te veel bijzaken te doen.

Deut jr

Dat word vliegend over het water! Misschien kunnen jullie gelijk vragen aan die kock of ze iets lekkers kunnen maken met die heilbot van 3 meter.
Veel plezier jullie hebben er hard voor gewerkt

henk-schaap@quicknet.nl

Alles klaar het is bijna zo ver.
Er word toch wel gevist hé, lijkt wel een kuuroord.

arend

Peter bedankt voor je mail ,ik heb hem direct weer vast gezet de site.
Ton en Peter veel plezier en goede vangst en lees ik jullie avonturen wel. Groeten

Ronald

Veel plezier daar

Eric

Nou mannen veel succes !!!
Ff een paar flinke Heilbotten vangen en daarna kunnen jullie alles weer catch amd release doen.
Vielen spass !

Dirk

Mooie foto,s mis iets maar dat komt wel goed denk ik viel spas